5 ok, amiért jó szakértőre bízni a weboldalad

Egyre több eszköz van ma már arra, hogy bárki tudjon weboldalt készíteni egy WYSIWYG alkalmazás segítségével – szinte ingyen! Miért mondom mégis azt, hogy jobban jársz egy profival? Mert a weboldalad külleme csak egy dolog, a háttérben még sok egyébben is segíthet… mutatok rögtön 5 dolgot, ami elengedhetetlen a vállalkozásodhoz!

A kenyeret mindig otthon sütöd? A hajadat magadnak vágod? A csekkeket személyesen fizeted be a szolgáltatónál? Ugye nem? Pedig ezek egyike sem olyan nagy ördöngösség, mégis jobban szeretjük másokra bízni a feladatot.

Sokan vannak, akik a kenyeret a pékségben veszik, a hajukat a fodrásznál vágatják, a csekkeket a postán vagy online fizetik be, a weboldalukat mégis maguk akarják megcsinálni. Ez nem tűnik olyan nehéznek, főleg, mióta megjelent a Divi, az Avada, a Wix és a többi WYSIWYG (What You See Is What You Get, vagyis azt kapod, amit látsz) szerkesztő, és pár óra alatt össze lehet kattintgatni egy honlapot. De a valóságban ez csak a felszín, és a háttérben sok olyan dolgot kell még beállítani, felépíteni, ami elengedhetetlen ahhoz, hogy vállalkozóként valóban pénzt is kereshess azzal a honlappal. Ezeket pedig általában nem lehet csak úgy összekattintgatni. Megmutatom a 5 legfontosabbat!

1. A látogatói élmény

A design egy dolog, de legalább ennyire fontos a használhatóság, vagyis az úgynevezett UX. Ahogy egy irodabútornál vagy konyhatervezésnél beszélünk az ergonómiáról, úgy, a weboldalaknak is van ergonómiája. Vannak bevált szabályok, amiktől nem érdemes eltérni, és vannak új ötletetek, amikkel igazán izgalmassá lehet tenni a használatát. A jó honlapkészítő tisztában van az alapokkal és a trendekkel, és gondoskodik arról, hogy a látogatók ne csak nézegessék, de használják is az oldalt. Különben honnan lesz bevételed?

2. Egyedi design

A letölthető sablonokkal sablonos honlapokat fogsz készíteni, ami valószínűleg alig-alig különbözik a konkurenciától. Amikor viszont az emberek megoldást keresnek egy problémára, általában több oldalt is felkeresnek – és ha mind egyforma, akkor honnan fogják tudni, melyik a tiéd? Hogyan fognak emlékezni, vagy visszatalálni pár nap múlva? A jó design egyedi, megjegyezhető, és 100%-ban illeszkedik a vállalkozásod céljaihoz, arculatához, és hitvallásához.

Amikor már elindítottad a hirdetéseket, akkor sem dőlhetsz hátra, figyelni kell az elért eredményeket, lezárni a rosszul teljesítő hirdetéseket, és az így megtakarított pénzt a jól menő hirdetésekbe átcsoportosítani. A kampányidőszakban össze kell forrnod a statisztikákkal, és állandóan figyelni, melyik az a felület, ahonnan nem csupán a legtöbb kattintás és érdeklődés jön, hanem a legtöbb befejezett regisztráció is.

3. Keresőoptimalizálás

 A legszebb és legergonomikusabb honlap sem ér semmit, ha senki nem találja meg. A keresőoptimalizálás, vagy SEO hatékonysága részben a honlapon elhelyezett szövegeken, részben a motorháztető alatti beállításokon múlik. Ha te magad nem vagy profi szakember, könnyen elszúrhatod, ami akár büntetéssel is járhat a Google részéről!

4. Gyorsaság

Bár sokan temették már, az email marketing köszöni szépen, él és virul, és ha jól használod, akkor különösen meghitt viszonyt tudsz kialakítani a célközönségeddel. Elkezdeni egyszerű: kell hozzá egy feliratozó űrlap, egy jó szoftver és hatékony stratégia.

5. A cél a szemed előtt lebegjen!

Nagyon sokan vannak, akik érdeklődnek ugyan az eseményed iránt, de végül mégsem regisztrálnak. Ennek sok oka lehet: például látták a hirdetést a facebookon, rá is kattintottak, de épp a metrón ültek, le kellett szállniuk, így a zsebükbe süllyesztették a telefont, és el is felejtették az egészet. A retargeting segítségével elérheted azokat az embereket, akik nem mentek végig a regisztrációs folyamaton, és emlékeztetheted őket, hogy közeledik a határidő.

Mit vársz el a honlapodtól? Hogy szép legyen, és nézegessék az emberek, vagy hogy bevételt termeljen? Ha az utóbbira vágysz, jó, ha tudod, hogy hatalmas irodalma van azoknak az apró trükköknek, amik segítenek az értékesítés felé terelni a látogatót. Számítanak a színek, a gombok formái, a folyamatok, a szövegek, a képek… Ha azt szeretnéd, hogy behozza az árát (még ha az ár „csak“ a beleölt munkaóráidat is jelenti), akkor érdemes ezeket kitanulni, vagy egy profira bízni, aki már tudja, mit kell tennie!

Összességében tehát a honlapkészítés sem tér el olyan nagyban a pék vagy a fodrász munkájától: mi is évekig tanuljuk a szakmát, hogy a lehető legjobb minőséget tegyük le az asztalodra, ami nem csak neked fog tetszeni, de a célcsoportodnak is. És ami a legfontosabb: hatékonyan segíti majd a vállalkozásodat!

Örülük, hogy együtt dolgozhatunk!

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólást csak egy név megadásával lehet beküldeni.

A hozzászólás mező ne maradjon üresen.