Arculattervezés: a céges image alakításának módja

Az első benyomás, a másokban kialakuló kép kiemelt jelentőséggel bír magánszemélyként. Társas kapcsolataink és egész megítélésünk múlhat azon, hogy mit mutatunk magunkból másoknak, hogyan kommunikáljuk le a helyzeteket. Nincs ez másként akkor sem, ha a vállalati arculat kialakítása a cél. Az arculattervezés iránt valós igény mutatkozik napjainkban, hiszen profik segítségével sorra vehetőek azok a területek, melyek alakítása nélkülözhetetlen az üzleti sikerek elérésének érdekében.

De mégis miért van szükség a vállalati arculat alakítására? Mennyiben játszik ez szerepet akkor, ha egyébként is jó minőségű terméket, megbízható, igényes szolgáltatást nyújtunk? A piaci versenyben nem ritka, hogy olyan helyzetek adódnak, amikor két vagy több cég azonos színvonalú termékekkel, szolgáltatásokkal van jelen a piacon. Ilyenkor a vásárlók meghozzák döntésüket valami számukra megfoghatatlan dolog alapján. Ez pedig nem más, mint az arculattervezéssel foglalkozó szakemberek számára nagyon is pontosan meghatározható vállalati arculat.

Az a bizonyos közvetíteni kívánt érték

A vállalati arculat kialakítása során a legelső lépésként célszerű megfogalmazni azt, hogy mit szeretnénk cégünkről a külvilág felé közvetíteni. Bár elsőre egyszerűnek tűnhet ez a feladat, de a gyakorlatban bizony akár rendkívül időigényes is lehet. Mielőtt tehát a grafikusok és arculattervezők hozzálátnának a konkrét feladatokhoz, például a logótervezéshez, mindenképpen tudniuk kell azt, hogy milyen képet szeretne a megrendelő magáról kialakítani.A legjobb az, ha valamiféle érzésvilág, értékrend is megjelenik ebben, de persze nem elhanyagolható az sem, hogy milyen célcsoportot kívánunk megcélozni. A közvetíteni kívánt érték gyakran szervesen összekapcsolódik a célcsoport sajátosságaival, preferenciarendszerével.

A jó szakember ismérvei

Az arculattervezéssel foglakozó cégek rendszerint egész csapatot foglalkoztatnak, melyben mindenkinek megvan a maga szakterülete, mégis együtt tevékenykednek, felhasználva szakmai tudásukat, hozzáértésüket és kreativitásukat a közös cél érdekében. A tapasztalatok egyértelműen hatással vannak arra, hogy mennyire profi egy cég, de a kreativitás és az ötletgazdag hozzáállás is kiemelt jelentőséggel bírnak. Természetesen nagyon fontos, hogy a szakemberek megfelelő kommunikációs képességgel bírjanak, hiszen ez az ügyfelekkel való egyeztetés során elmaradhatatlan. Az igazi profiknak megvan az a beleérző képessége, amelynek köszönhetően meg tudják érteni és átlátják, mit szeretne a megrendelő viszontlátni akár a logótervezés végén, akár a vállalati arculat kialakítása során.

A vállalati arculat kialakítása során névjegykártya, levélpapír, boríték készül, de a céges formaruhák vagy az ajándéktárgyak is lényeges elemei a folyamatnak.

Az úgynevezett arculati kézikönyv segíthet abban, hogy a kialakított arculat a későbbiekben is a kezdeti színvonalat hozza. Egyfajta kalauzként szolgálja az image alakítását, vagy például a marketing tevékenységgel kapcsolatos teendők elvégzését, így ez alapján a nagyobb cégek esetében mindenki tudni fogja, hogy milyen elvárásoknak kell megfelelni.  Profik közreműködésével a vállalatra szabott arculat alakítható ki, mely hosszú távon szolgálja majd a sikeres piaci jelenlétet.

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólást csak egy név megadásával lehet beküldeni.

A hozzászólás mező ne maradjon üresen.