Termékfotózás hatékony folyamata

Hogyan legyünk hatékonyak egy termékfotózáson?

Nagy kihívás minden fotózás során, hogy betartsuk a megadott időkorlátokat. Ezek az időkorlátok nem csak a határidők miatt fontosak, hanem amiatt is, hogy az ügynökség is tartsa azokat a pénzügyi, óradíjban meghatározott kereteket, amikre a projekt ki van írva. Elsőre ez úgy hallatszik, hogy ez elsősorban amiatt égető tényező, hogy az ügynökségnek ne legyen veszteséges a projektje, ám ennél valójában sokkal több van a háttérben.

Nem hallatszik egyébként bonyolultnak igaz? Van egy termék, némi kiegészítő, egy fotós, egy jó fényképezőgép, pár kattintás pik-pakk és készen is vagyunk. Bárcsak így lenne!

Az igazság az, hogy nagyon komolyan meg kell tervezni a fotózásnak a folyamatát, mert rengeteg tényezőn el lehet csúszni. Ha felkészületlenül állunk neki a fotózásnak valószínűleg csúszik minden. Több időt vesz igénybe a képek elkészítése, több idő az utómunka, és ahogy telnek a napok, egyre később tudja az ügyfél felhasználni őket a céljaira. Ez neki is veszteséget okozhat, hiszen, ha egy marketing kampány részeként készülnek a fotók, akkor pár nap késés igen komoly összegektől való elesést jelenthet.

De jöjjön is a titkos recept és az összetevő, ami mindmáig ismeretlen a nagyvilág számára. Nyugalom, csak ugratlak, lehet, hogy már megírta ezt más is.

Először elkészítjük a területet, ahol a fotózás zajlani fog. Tulajdonképpen ez a stúdió berendezését jelenti egy zárt téren belül. Helyükre kerülnek a kiegészítő elemek, asztalok, hátterek. Következő lépcsőként a fényeket szükséges megfelelő módon beállítani, ami a fotós feladata. Eközben már folynak a háttérben a munkálatok, a stylist már dolgozik az első kompozíción. Ugye azt korábban említettük, a hatékony munkához elengedhetetlen, hogy stylistot vonjunk be termékfotózásba. Ha nem emlékszel rá, vagy azt a bejegyzést még nem olvastad, javaslom, hogy Termékfotózás? Stylist! című cikkünket se hagyd ki, mert rengeteg hasznos dolgot találsz benne.

Ha az első kompozíció fotózásra kerül, akkor a következő már készül a háttérben, és ez egy ilyen szabályos folyamatban zajlik végig teljes párhuzamban. Természetesen történhetnek apróbb elcsúszások, hogy a fotós esetlegesen korábban elkészül, mint a következő kompozíció, de neki sem árt néha egy kis szusszanás, hiszen ez egy igazán kimerítő munkafolyamat.

Ahhoz, hogy ezt az ütemezést tartani lehessen, szükség van egy projekt asszisztensre, aki ügynökségi szinten is kezeli az ügyfél kérését. Ő figyel arra, hogy minden a partner igénye, elképzelése szerint történjen. Tulajdonképpen ő képviseli a megrendelőt a kreatív munkák során.

Így ezzel együtt már 3 olyan személyről van tudomásunk, akik nélkülözhetetlenek. Tehát egy stylist, egy fotós, és egy projektes elengedhetetlen kelléke a fotózásnak. Na de ezzel még nincs vége! Kell egy ügyfél is, aki minden mérföldkőnél megnézi, véleményezi majd elfogadja az elkészült anyagokat. Javaslom, hogy őt már az első kompozíciónál vonjuk be, osszuk meg vele a szakmai véleményünket, hogy ne csak lássa, értse is, hogy mit csinálunk, és mi van a munkánk mögött.

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólást csak egy név megadásával lehet beküldeni.

A hozzászólás mező ne maradjon üresen.