Mik a legfőbb értékeid?
Az első lépés a brandépítésben az, hogy tisztázod, mi teszi különlegessé a vállalkozásodat. Tapasztalataink azt mutatják, ez nem mindig olyan egyszerű és egyértelmű a cégeknek, mint aminek tűnik. Gondold végig, milyen értékeket ad a fogyasztóknak a terméked vagy szolgáltatásod! Miben tér el a márkád a konkurenciától? Ezek azok az értékeid, amik meghatározzák a branded alapjait. A későbbiekben ezekre építhetsz és ezeket érdemes szem előtt tartani a távlati céljaid meghatározásakor is.
Ügynökségünk egy induló cég vagy egy arculatfrissítésben gondolkodó vállalkozással történő együttműködés során egy jól felépített brand workshop keretében határozza meg a márka alapjait és állítja össze a cégre szabott stratégiát. Ebben a vezetett beszélgetésben többek között tisztázzuk a brand piaci helyzetét és pozicionálást, a márka személyiségét, célokat és az üzenetet is. Majd erről egy precízen összeállított írásos dokumentumot adunk át ügyfelünknek.
Ismerd meg a célcsoportodat!
Tudod, hogy kiket szeretnél megszólítani? És azt, hogy hol és hogyan érheted el őket? Az igazán sikeres brandek pontosan tudják, kiknek szól a termékük vagy szolgáltatásuk és képesek hozzájuk igazítani a kommunikációikat. Minél jobban ismered a mostani és leendő vásárlóidat, annál inkább ki tudod szolgálni az igényeiket.
A BolkoDesign minden együttműködés kezdetén átfogó versenytárs elemzést készít és ezzel összefüggésben meghatározza az adott márka célközönségét. A konkurencia milyen csatornákon és milyen stílusban lép kapcsolatba a fogyasztókkal? Az adott márka ehhez képest miben és hogyan tud újat adni? Ügyfeleinknek azt is bemutatjuk, hogyan tudják ezt a saját márkájuknál megjeleníteni.
Hogyan tudunk máris segíteni?
- Egységesítjük a megjelenésed
- Kiemeljük az értékeidet
- Megtaláljuk a célközönséged
- Közönséget építünk
- Átadjuk az üzeneted
- Szerethetővé teszünk
Kreatív logó és arculat kialakítása
Azt gondolhatnánk, hogy ez mindennek a kiindulási alapja, de a fenti pontok jól mutatják, hogy a logó és az arculat kialakítása már bele kell, hogy illeszkedjen egy sikeres márka stratégiájába. Ez az első benyomás, amit a vásárlók a márkádról kapnak, de hogy az tényleg megjegyezhető és nekik szóló, az függ attól, mennyire vagy képes megszólítani őket a kialakításukkal.
Munkáink során elsődleges szempont, hogy a pontos lépésekben összegyűjtött információkra adott vizuális válaszként készüljön az adott márka arculata, vagy az új megjelenés frissítése. A siker kulcsa, hogy a vizuális és szöveges tartalom annyira a márkádra szabott legyen, hogy szinte gondolkodás nélkül be tudja azonosítani és hatással legyen a célcsoportodra.
Az online jelenlét ereje
Mind tudjuk, hogy ma már megkerülhetetlen az online jelenlét. Éppen ezért nagy is a zaj a különböző platformokon és minden nap egyre nehezebb kitűnni a tömegből. A sikeres márkaépítéshez éppen ezért fontos az egységes kommunikáció és pontosan meghatározott célok. Ezekből kiindulva, rengeteg kreativitással, az eredmények folyamatos elemzésével érdemes irányítani a tartalomgyártást. Ha eredményes brandet szeretnél, tartalmaidat úgy állítsd össze, hogy interakciót generáljanak és elköteleződést váltsanak ki.
Kreatív ügynökségként feladatunk, hogy naprakészen kövessük a közösségi média változásait és azokra tudjunk megfelelő válaszokkal reagálni. Az organikus elérésre ma már nem lehet alapozni még egy komoly követőbázissal rendelkező csoport esetében sem. Viszont a hirdetéseknél pontosan tudnunk kell hol, miért és mennyit kell költenünk, hogy megtérüljön a befektetésünk. Ügyfeleink bizalmát nemcsak az eredményeinkkel tudjuk kiépíteni, de arra is mindig választ tudunk adni, miért hoztuk meg az adott döntéseket.
Folyamatos fejlődés
Ne feledd, hogy a brandépítés folyamata sohasem ér véget. Az a márka, aki nem fejlődik és követi a világ, illetve a vásárlói változásait, nem lesz életképes hosszútávon. Az eredmények kiértékelése, a fogyasztók visszajelzése segíthet kijelölni, merre fejlődjön a márka a jövőben.
Munkafolyamatunk meghatározott része a rendszeres kiértékelés és az új módszerek feltérképezése. Megadott időszakonként elemzést állítunk össze, amiket ügyfeleinkkel szeretünk is átbeszélni. Ezek azok a mutatók, melyekkel rögtön mérhetővé válik a munkánk. Emellett a kimutatások alapos elemzésével következtethetünk az esetleges változásokra. Minél előbb tudatosítjuk, hogy újításra van szükség a márka életében, annál könnyebben tudjuk lekövetni a piac változásait és esetleges előnyökhöz jutni versenytársainkkal szemben.
Ha úgy érzed, további tanácsadásra vagy segítségre lenne szükséged márkát megalapozásához, esetleg a már meglévő branded fejlődésében kérnéd ki szakértelmünket, várjuk megkeresésedet!
Tekintsd meg itt, hogyan segíthetünk a brandépítésben vagy böngészd át referencia munkáinkat a Behance oldalon!