Lássuk a kampányt!
A #festenimenő kampány egy olyan kezdeményezés, mely az elégedettség és büszkeség megélése köré épül, kifejezve azt az érzést, amit egy sikeres munka vagy elvégzett feladat után tapasztalunk. Mindannyiunkban van egy olyan momentum, amiről akár évek múltán visszatekintve is elmondhatjuk, hogy valódi teljesítmény volt.
A pályázat célja az volt, hogy a résztvevők bemutathassák az általuk büszkén készített festési vagy festéssel együtt járó munkálataikat, melyeket Schuller eszközökkel hoztak létre. A social média erejét segítségül hívva, a zsűri előszűrését követően a közösség dönthetett a nyertesekről.
Kampányunknak két célcsoportja volt. Egyrészt olyan lakossági felhasználókat céloztunk meg, akik szeretik a “Do It Yourself” (DIY) megközelítést, örömmel festenek és alkotnak a Schuller termékeivel. Másik célcsoportunk a szakmai vonal szereplői voltak, azon hazai festő szakemberek, akik kedvelik a Schuller termékeit és büszkék az elkészült munkájukra. A szakmai festőpályázat célja volt, hogy olyan pályaműveket mutasson be, amelyek különleges technikákba, eljárásokba, valamint ötletes és kreatív megoldásokba nyújtanak betekintést.
A kampány részeként egyedi logót és arculatot is terveztünk, melyek hangsúlyozták az ecsettel és a hengerrel festés jelentőségét és hatékonyságát. A logó és az arculat megalkotása során arra törekedtünk, hogy vizuálisan is ábrázoljuk a festés folyamatát és annak eredményességét.
Kampány során felhasznált közösségi média csatornák
A közösségi médiában futó kampány tervezése és lebonyolítása során a #festenimenő kampány célja volt, hogy ösztönözze a résztvevőket mind a lakossági, mind a szakmai kategóriában, hogy megosszák saját festési történeteiket és kreatív munkáikat.
Facebook és Instagram
Főként organikus és fizetett hirdetések formájában értük el a lakossági és szakmai pályázókat.
15 db szakmai festő és lakossági DIY-t kedvelő Facebook csoportot is felkerestünk, ahol többször megosztottuk a pályázati felhívást, hogy kifejezetten szakmabelieket és a festést kedvelő lakosságot érjünk el.
Miután lezárult a nevezés, a szakmai zsűri, a Schuller szakemberei kiválasztották azt a TOP 10+1 nevezést, amelyeket végül közönségszavazásra bocsátottunk. A közönségszavazás organikus poszt formájában került fel a Schuller Facebook oldalára, ahol a pályázók festési történetével együtt mutattuk be a legjobb nevezéseket. Egy minimális összegű kiemelést indítottunk a posztra, amely szinte szükségtelen volt, mert organikus módon, a pályázók és ismerőseik által kezdtek el rohamosan terjedni és elérést generálni a pályaművek.
TikTok
A Schuller alapvetően is együtt dolgozik több szakmai mikroinfluenszerrel. Őket is bevontuk a pályázat népszerűsítésébe beharangozó videók közzétételével a TikTok-on. Emellett indítottunk egy TikTok hirdetést is a nevezésre buzdításhoz.
Na de lássuk a kampány eredményeit!
Kampány eredményei
A TikTok a rövid videók platformja, ahol a lendületesség és a kreativitás kulcsszerepet játszik. Legyen szó vállalkozásod bemutatásáról vagy egy felkapott trendre történő reagálásról, a TikTok ideális arra, hogy közvetlenül és szórakoztató módon érd el a célcsoportokat. Bár az algoritmus más szempontok szerint működik, mint az Instagram, kiindulásnak az oda készített Reels videókat is megoszthatod TikTokon.
Shortlist
Nézd meg az elkészült pályamunkákat itt!
Végül meginterjúvoltuk a Schuller Eh’klar marketing menedzserét, hogyan értékeli a #festenimenő kampányt
Milyen volt a tapasztalatod a #festenimenő kampányban való részvétellel kapcsolatban?
- A „festenimenő” ötlet elindulásától kezdve a megvalósításig hihetetlenül érdekes út vezetett, kreatív csapatban dolgozni pedig mindig izgalmas. Ez egy összetett, több mérföldkőből álló projekt volt, több platformon kommunikáltunk. Szerettünk volna láthatóvá tenni azt a sok fantáziagazdag alkotást, ami kikerül akár a „DIY”, akár a szakmai közösség kezei közül úgy, hogy közben arra hívjuk fel a figyelmet, hogy alkotni, valamit átalakítani, létrehozni, festeni tényleg menő…
Mit gondolsz a kampány eredményeiről és annak hatásáról a márkaimázsára és márka piaci pozíciójára?
- Azt, hogy ez a megmozdulás mennyit tett hozzá a márka imázsának építéséhez megmondani nem tudom. Az tény viszont, hogy piaci pozíciónk stabil ebben a szektorban. A pályán dolgozó szakemberek keresik, szeretik, és használják a Schuller festőszerszámait. Ám ez a kampány jó lehetőség volt arra, hogy dedikáltan arra az időszakra fókuszba helyezze a festés kapcsán a Schuller eszközeit. Ahogyan érkeztek be a pályamunkák, szuper volt látni a gyakorlatban, mennyire segíti az alkotótevékenységet egy-egy termékünk.
Mennyire érezted hatékonynak a kampányban alkalmazott közösségi média csatornákat, például a Facebookot, Instagramot és a TikTokot?
- A kampány kommunikációnk kihasználta ezen platformok lehetőségeit és specifikációit. Organikus posztokkal és fizetett hirdetésekkel igyekeztünk a legtöbb célcsoporthoz eljuttatni a #festenimenő felhívását. Üde színfoltja volt szerintem a mikroinfluencerek bevonása. Miután a TikTokon egy pörgősebb, gyorsabb interakció zajlik, így jó volt egy kicsit más dinamikájú üzenetet is megfogalmazni e projekt kapcsán.
Mi volt a legnagyobb kihívás vagy nehézség a kampányban való részvétellel kapcsolatban?
- Ezt a kezdeményezést markánsan két csoport felé kommunikáltuk: a DIY, inkább a laikus lakosság és a szakma közössége felé. Gondolva arra, hogy más-más tudás birtokában van egyik és a másik csoport, bíztunk abban, hogy mindenki a maga kategóriájában fogja megméretni magát. Ez nem minden esetben történt meg: sajnálatos módon több láthatóan komoly szaktudást igénylő pályamunka a lakossági kategóriába „mérette meg magát”. Egyik kihívásunk a jövőre nézve, hogy egyszerűsítsünk a pályázati kiíráson, ezzel is minimalizáljuk az ilyen jellegű „félreértéseket”.
Hogyan tekintesz vissza a közönségszavazásra és a szakmai zsűri értékelésre a kampányban?
- A szakmai zsűri garantálta számomra a stabil minőségi kontrollt, már ami a pályamunkák kiválasztását illeti. Akár festési szakipari munkáról, akár egyéb komplexebb technológiai megoldásról vagy újszerű dizájnról volt is szó, értő szemek vizsgálták a beküldött anyagot. Nyugodt szívvel, jó lelkiismerettel indították közönségszavazásra a TOP 10+1-et, ott már tényleg bárki nyerhetett. Ami itt döntött szerintem, az az impulzív hozzáállás, ahogyan a kiválasztottak menedzselték a saját profiljukon a szavazást magát.
A nyertesekkel személyesen is találkoztál, milyen visszajelzések érkeztek a kampányra?
- Mindig nagy élmény személyesen is megismerni az alkotás mögötti személyt. Itt bontakozik ki a valódi történet, ahogyan, és amiért született a kreatív produktum. Amikor a lakossági nyertesünk (Molnár Edit) elmondta mi motiválta őt, hogy nekiálljon egy ekkora falnak, és lelkesen mesélt az egész tervezési-kivitelezési folyamatról, vagy amikor a szakmai nyertesünk (Bőte László) is megosztotta, hogy mi vitte őt abba az irányba, hogy ezt a szakmát válassza, az egyaránt volt inspiráló és felemelő, megható momentum.