Hangkeresés optimalizálás (VSO)
A VSO, vagyis a Voice Search Optimization a hangutasítás alapján történő kereséshez kapcsolódik. A hangutasítások népszerűségének növekedésével (Siri, Alexa, Google stb.) a VSO-t elengedhetetlen lesz figyelembe venni a marketing területén is. Azáltal, hogy egyre több felhasználó támaszkodik hangutasításokra termékek, információk és szolgáltatások keresésekor, a márkáknak és vállalkozásoknak alkalmazkodniuk kell ehhez az igényhez.
Fókuszban a nyelvi minták!
Írásban és szóban egészen máshogy fogalmazunk, a VSO esetében pedig épp ez a különbség jelenti a kihívást. A közösségi és digitális marketing terület szakembereinek alaposan át kell gondolniuk, milyen kulcsszavakat használjanak a keresőoptimalizálás (SEO) során, hogy a szóbeli utasításokra is megjelenjenek a tartalmaik.
Személyre szabott tartalmi élmények
Hallottál már a hiper-személyre szabásról? 2024-ben szerintünk fogsz! A vállalkozások és platformok fejlett analitikát, mesterséges intelligenciát és gépi tanulást alkalmaznak, hogy egyéni tartalmakat, termékjavaslatokat és ajánlatokat szállítsanak. A márkáknak és vállalkozásoknak túl kell lépniük az alapvető szegmentáción, hogy mindig testre szabott tartalmat nyújtsanak minden téren, ahol elér a marketing gépezete a felhasználóhoz.
Az egyéni ajánlatok térnyerése
A biztos siker, azaz a vásárlás érdekében az adatok és mesterséges intelligencia felhasználásával a marketingesek testre szabott tartalmakat és ajánlatokat hozhatnak létre az egyéni vásárlók számára. A vásárlói adatok, a gépi tanulás algoritmusai és az ajánlórendszerek segíthetnek felfedezni a fogyasztói preferenciákban rejlő mintákat, és ezek alapján releváns ajánlatokat javasolnak a vásárlóknak.
- Hitelesség növelése
- Közösség építés
- Kreatív forrás
- Élmények megosztása
- Elköteleződés növelése
- Költséghatékonyság
A felhasználók által generált tartalom (UGC) ereje
A képi tartalom terén még nagyobb hangsúly kerül a fogyasztókra. A UGC, azaz a felhasználók által generált tartalom olyan fotó megosztását jelenti az adott platformon, amit egy korábbi vásárló készített és tett közzé a saját felületén. Az újdonság azonban nem ebben rejlik, hanem ezek megosztásában a különböző céges platformokon.
Mi a siker titka?
A fogyasztók az egyéni élményeik közzétételével és a brand megjelölésével erős, pozitív üzenetet, elégedettséget közvetítenek az adott márkáról. Az ebben rejlő potenciált használják fel a cégek a UGC posztokat felkutatva és saját felületükön újraosztva. Ráadásul ezzel a tartalomgyártás költsége is csökkenthető, miközben a megosztással sikeresen meggyőzhetnek más felhasználókat a márka kiváló értékeiről. Az, hogy a márkád olyan fontos és kiemelkedő legyen egy adott közösségben, ami UGC-re ösztönzi a felhasználót, már komolyabb feladat elé állíthatja a marketingest.
Social listening
A social listening folyamata során a cégek megfigyelik, hogy a közösségi médiában mit mondanak a jelenlegi és leendő fogyasztóik. Vagyis az ügyfelek visszajelzéseiből, tapasztalataiból és véleményeiből származó adatok kiaknázását jelenti. A közösségépítés fókuszba helyezésével a márka a csatornáján keresztül kommunikál a fogyasztóival, hogy minél jobban megértse az igényeiket és szerethetővé tegye a brandet számukra.
Mit jelent ez a marketingesek számára?
Az így kinyert információ a marketingstratégia részévé tehető, melynek segítségével elérhetőek azok a fogyasztók, akik potenciálisan vásárlókká is válhatnak. Emellett a márkáknak lehetőséget ad lépést tartani a legfrissebb társadalmi trendekkel a saját szegmensen belül.
Mikro-influencerek bevetésen
A hagyományos hirdetési eszközök mellett nagyon elterjedtté vált az influencerek alkalmazása. Korábban a cégek a nagy (1 millió – 5 milliós) követőtáborral rendelkező véleményvezéreket bízták meg termékeik, szolgáltatásaik hirdetésével, mára azonban látjuk ennek hátrányát is. Amellett, hogy kifejezetten nagy költséget jelent egy-egy felkapott influencerrel együttműködni, a fogyasztóknak is egyre komolyabb elvárásaik vannak azzal kapcsolatban, hogy valóban hiteles-e számukra az ajánlás. A fentiekre ad lehetséges megoldást a mikro-influencerek bevonása a kampányokba. A csupán 500-100 000+ követővel rendelkező személyekkel kisebb, de sokkal aktívabb csoport érhető el. Többnyire egy adott réteget szolgálnak ki a tartalmaikkal, és szakértőként jelennek meg a felhasználók számára, akikhez így célzottabban juttatható el a kívánt üzenet.
Tekintsd meg, hogyan tudunk hozzájárulni digitális marketinged erősítéséhez, vagy böngészd át korábbi projektjeinket a Behance oldalunkon!