Futóversenyt szervezel? 7 tipp, hogyan legyen több neveződ!

Minden rendezvénynek az a célja, hogy lehetőleg minél többen részt vegyenek rajta, egy futóversenynél viszont különösen fontos, hogy a lehető legtöbb nevezője legyen. A mai cikkben mutatunk 7 dolgot, ami segíthet a futóverseny népszerűsítésében.

1. Legyen egy koncepciód

Önmagában az, hogy meghirdetsz egy futóversenyt, nem annyira vonzó, hiszen lassan már minden hétvégére jut egy. Rendezvényt szervezni ugyanolyan, mint vállalkozást alapítani: ki kell tűnnöd a versenytársak közül, kell valami, ami egyedivé és megjegyezhetővé tesz.

Legyen a futóversenyednek célja, témája, egy hangzatos neve, ami hallatán felkapják a fejüket az emberek. Támogathatsz egy nemes ügyet (például jótékonysági futóverseny, vagy futhattok azért, hogy felhívd a figyelmet egy fontos dologra), vagy lehet akár valamilyen vidám apropója is. Lényeg az, hogy ne csak úgy lógjon a levegőben!

2. Tervezd meg a megjelenéseidet!

Az egyértelmű, hogy ha el akarod juttatni a futóversenyed hírét a (leendő) nevezőkhöz, akkor meg kell hirdetned. De nem mindegy, hogy hol! Régi mondás, hogy a marketingre költött pénz fele az ablakon kidobott pénz, csak nem tudjuk, melyik… nos, ma, amikor már szinte minden mérhető, nagyon gyorsan ki lehet találni, hogy hol érdemes, és hol fölösleges hirdetéseket elhelyezni. Érdemes számításba venned a kevésbé ismert csatornákat is: a facebook-instagram-email lista szentháromság mellett érdekes lehet a klasszikus szórólapozás, az esemény-megosztó webhelyek, az offline média is – erről írunk majd az utolsó pontban. Természetesen influencereket is bevethetsz, akik folyamatosan kommunikálnak például arról, hogy ők hogyan készülnek fel a versenyre.

Amikor már elindítottad a hirdetéseket, akkor sem dőlhetsz hátra, figyelni kell az elért eredményeket, lezárni a rosszul teljesítő hirdetéseket, és az így megtakarított pénzt a jól menő hirdetésekbe átcsoportosítani. A kampányidőszakban össze kell forrnod a statisztikákkal, és állandóan figyelni, melyik az a felület, ahonnan nem csupán a legtöbb kattintás és érdeklődés jön, hanem a legtöbb befejezett regisztráció is.

3. Legyél aktív a neten!

Használd profi módon a közösségi médiát, legyenek posztjaid a minimum a facebookon és az instagramon, de emellett érdemes bevetni a twittert is. Ha fiatalabbakat is meg akarsz szólítani, akkor elengedhetetlen a TikTok csatorna, ahol rövid videókban számolsz be a felkészülésről (akár a szervezésről is), a helyszínről, az esemény céljáról…

Úgy alakítsd ki a tartalmat, hogy körülbelül 2/3 arányban legyenek az érdekes, hasznos, vicces tartalmak, és 1/3 arányban pedig maga a reklám – de ettől függetlenül minden posztnál jelenítsd meg a linket, ahol regisztrálni lehet, ne kelljen keresgetni, hova kattintsanak az emberek.

4. Az email marketing nem halott!

Bár sokan temették már, az email marketing köszöni szépen, él és virul, és ha jól használod, akkor különösen meghitt viszonyt tudsz kialakítani a célközönségeddel. Elkezdeni egyszerű: kell hozzá egy feliratozó űrlap, egy jó szoftver és hatékony stratégia.

Ez  utóbbinál 3 dologra érdemes odafigyelni:

  • Szegmentálás: ha a listádat csoportokra bontod (például félmaraton, maraton iránt érdeklődők, résztvevők vagy támogatók), külön-külön üzeneteket írhatsz az egyes csoportoknak, amivel már el is jutottunk a következő ponthoz:
  • Testreszabás: minél személyre szabottabb a kommunikáció, annál hatékonyabb eredményeket érhetsz el. Más érdekli például a rövid- és hosszútávon futókat, a résztvevőket és a szurkolókat.
  • Integráció: az emailnek nem kell magányosan állnia, a legtöbb szoftverben könnyű összekötni a bloggal vagy a közösségi médiával, így komplex módon adhatod át az üzeneteket.

5. Használd a retargetinget!

Nagyon sokan vannak, akik érdeklődnek ugyan az eseményed iránt, de végül mégsem regisztrálnak. Ennek sok oka lehet: például látták a hirdetést a facebookon, rá is kattintottak, de épp a metrón ültek, le kellett szállniuk, így a zsebükbe süllyesztették a telefont, és el is felejtették az egészet. A retargeting segítségével elérheted azokat az embereket, akik nem mentek végig a regisztrációs folyamaton, és emlékeztetheted őket, hogy közeledik a határidő.

Számtalan lehetőséged van a retargetálás finomhangolására, és természetesen itt is érdemes szegmentálni és testreszabni az üzeneteket. Más hirdetés jelenhet meg például azoknak, akik csak az eseményre kattintottak, és más azoknak, akik rá is mentek a regisztrációs űrlapra.

6. Motiváld az embereket, hogy legközelebb is eljöjjenek!

A legegyszerűbb azokat megszólítani, akik már jártak a futóversenyeden, és élvezték azt. Hozz létre külön listá(ka)t azoknak, akik részt vennek a versenyeden, és legközelebb is szólj nekik! Ezt elsősorban emailen tudod megtenni, de az integrációs eszközök segítségével a közösségi médiában is tudsz rájuk hirdetni. Ha már most tudod a következő verseny részleteit, adhatsz kedvezményt is azoknak, akik mindkettőre neveznek.

7. Offline promóció

A 2. pontban már szó volt arról, hogy érdemes offline marketing eszközöket is alklamazni, ha azt szeretnéd, hogy igazán hatékony legyen a versenyed. Ez most talán kevésbé „trendi“ és nehezen mérhető, de ha például plakátokat teszel ki a a helyi közösségben, tornatermekben, egészségklubokban, városházaiban, sportközpontokban, akkor minimális költséggel sok embert érhetsz el – akik ráadásul potenciálisan a célcsoportodba tartoznak. Használhatsz még szórólapokat is, illetve érdemes partnerkapcsolatot kialakítani olyan szállodákkal, utazási irodákkal, akik szoktak sportos programokat ajánlani az utazóknak.

Kinek van erre kapacitása?

 A futóverseny megszervezése önmagában is hatalmas feladat, a hirdetése és népszerűsítése pedig egész embert kíván. Sőt, sokszor egy egész csapatot. Megértjük, hogy erre keveseknek van kapacitása. A szomorú hír viszont az, hogy enélkül értelmetlen az egész, hiszen mire jó az olyan verseny, ahol alig páran versenyeznek?

Ezért mi azt javasoljuk, hogy te foglalkozz a szakmai résszel: azokkal a feladatokkal, amikhez elengedhetetlen a te jelenléted. Ezekbe csatornázd minden tudásod és energiád, hogy a verseny a lehető legjobban sikerüljön!

A népszerűsítést, a marketinget pedig szervezd ki nekünk, átvesszük az egészet a koncepció és az arculat kialakításától kezdve az online és offline marketingen át a nyomdai- és szóróanyagok legyártásáig.

Ne akard egyedül megváltani a világot – még a szuperhősöknek is vannak segítőik!
Kattints, és beszéljük meg, hogyan járulhatunk hozzá a futóversenyed sikeréhez:)

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólást csak egy név megadásával lehet beküldeni.

A hozzászólás mező ne maradjon üresen.