Infógrafika

 Leegyszerűsítjük, ami bonyolult!

A reklámok, a marketing területén belül mostanság gyakran hallunk az infógrafikákról. A laikus többség erről nagyjából annyit tud, hogy egy adott téma egyszerűsített ábrázolása képekkel, kevesebb szöveggel. De vajon miért is jó az infógrafika, miért egyre népszerűbb eszköze a tartalommarketingnek? Hogyan lehet jó infógrafikát készíteni, és mi határozza meg, hogy az adott ábrázolás sikeres lesz-e, eléri-e a célját?

Egy infógrafika sikeressége számos tényezőn múlik. Egy elsőre unalmasnak tűnő témát, tartalmat is érdekessé lehet tenni a megfelelő adatokkal, az izgalmasabb részletek kiragadásával. A jó infógrafikák készítésének éppen ez a lényege:

“meg kell találni azokat a számokat, tényeket, amik érdekes információkat közölnek, ezáltal felkeltik az olvasók figyelmét.”

Adatok és információk alkotják a történetet

Az infógrafikának tehát az a célja, hogy a kutatás során összegyűjtött anyagok egy történetté álljanak össze, ezt adják át. Ez az, amihez kreatív munkára van szükség: meg kell látni, hogy melyek azok a részletek, amik magukkal ragadják majd azt, aki találkozik az infógrafikánkkal, és ezt tudni kell figyelemfelkeltően ábrázolni. Sikeressége abban rejlik, hogy az emberi agy nagyrészt vizuális beállítottságú, a vizuális ingereket könnyebben és gyorsabban dolgozza fel, mint bármi mást. Sokkal nagyobb valószínűséggel emlékszünk valamire, amit láttunk, mint valami olyanra, amit olvastunk.

Rövid, lényegre törő

Az infógrafikák abból a szempontból is kiszolgálják a jelenlegi felhasználói igényeket, hogy rövide, lényegre törők, magyarán nem vesz el túl sok időt az elolvasásuk, értelmezésük. Könnyen megoszthatók, már a megjelenésükkel is felhívják magukra a figyelmet: az ember akaratlanul is kíváncsi, hogy mi az a nagy, színes valami, különböző képekkel és rövid mondatokkal, címszavakkal.

Nem csak plakátokat, kiadványokat tehet érdekesebbé az infógrafika. Mi például egy játékot készítettünk a PÉTÁV zrt. részére.

Mivel magával ragadja az emberek figyelmét, igen hatékony eszköz a weboldalak látogatottságának növelésére, egy termék vagy szolgáltatás szélesebb körben való megismertetésére. Ha gyorsan szeretnénk növelni a weboldalunk látogatottságát, termékünk ismertségét, mindenképpen jó választás.

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólást csak egy név megadásával lehet beküldeni.

A hozzászólás mező ne maradjon üresen.