Kiadványtervezés a céges arculat építésének szolgálatában

Ha valaki a kezébe vesz egy kiadványt, akkor hajlamos arról véleményt alkotni az érintett cégről. Nem véletlen tehát, hogy a vállalkozás arculata is múlhat azon, hogy az olvasó tetszését mennyire nyeri el egy-egy kiadvány. E tekintetben a kiadványszerkesztés kiemelt jelentőséggel bír a piaci sikerek és a folyamatos növekedés érdekében. Egy rosszul összeállított, áttekinthetetlen, nem megfelelően szerkesztett kiadvány akár papíralapon, akár online felületen sokat árthat a vállalkozás számára. Nagyon fontos tehát, hogy a kiadványszerkesztés feladatát mindenképpen profi csapatra bízzuk.

Esztétikumtól a praktikusságig

Ami elsőként szembejön velünk, az a kiadvány megjelenése. Mindegy, hogy a cél reklám, információközlés vagy szórakoztatás, az esztétikus, igényes megjelenés alapkövetelménynek számít. Ez azonban nem elegendő ahhoz, hogy a kiadvány valóban beváltsa a hozzá fűzött reményeket. Az olvashatóság, a használhatóság is nagymértékben hozzájárulnak ahhoz, hogy a célok elérhetővé váljanak. Mindehhez azonban egy komplex út vezet, melynek lépéseit elsősorban a területen otthonosan mozgó szakemberek képesek tökéletesen elvégezni.

Technikai és művészeti paraméterek az esztétikum szolgálatában

A kiadványtervezés során olyan kérdések kerülnek eldöntésre, mint az, hogy milyen méretű papírokat, margókat használjanak, milyen színvilágot alakítsanak ki, de az oldalak felépítése és a betűtípusok is lényegesek a végeredményt illetően. A kiadvány méretének, céljának és a megrendelő igényeinek megfelelően határozandó meg a kötés módja és a vágási technika. Mindezek együttesen határozzák meg, hogy milyen érzés a kiadványt kézbe venni, az mennyire esztétikus és igényes.

Kiadványtervezés lépésről-lépésre

A kiadványtervezés során a megrendelőktől kapott szöveges, valamint képi tartalom alapján megtörténik a layout és a borító tervének készítése. Az információk részletességétől függően ez általában két látványterv. A megrendelői igényeket fókuszba helyezve segítséget nyújtanak a szakemberek az azoknak leginkább megfelelő látványterv kiválasztásában. A véglegesítést követően kidolgozásra kerül a kiadvány, melyet a megrendelő természetesen megkap jóváhagyásra. A visszajelzések függvényében módosítható a kiadvány a kívánt területen, és amint az minden tekintetben megfelel az ügyfél elvárásainak, úgy a nyomdai formátum is elkészül.

A kiadvány elkészítése során kiemelt jelentőséggel bír az, hogy mit szeretne a cég kommunikálni magáról, tevékenységéről. A tervezendő kiadványban szereplő termékekről, szolgáltatásokról, célcsoportokról éppen úgy információk szükségesek, mint arról, hogy milyen gondolatiság, mentalitás szője át majd a kiadványt. A hangsúly nem csak az információközlésre helyeződhet, hanem a használhatóságra, vagy a szórakoztatásra is. Nem mindegy, hogy a cél egy termék bemutatása, vagy sokkal inkább az értékesítés növelése a fontos. A Corso kiadvány esetében szintén több célt érdemes átgondolni, hiszen a hangsúly egyszerre van az információnyújtáson, a hasznosságon, az egyszerű alkalmazhatóságon és a jól átgondolt koncepción.

A vállalati arculat kialakítása mindig komplex lépések egymásutánjával történik. Az egymáshoz szervesen kapcsolódó munkafolyamatok megkövetelik a hozzáértést és persze a kreativitást is. A tapasztalatok azt mutatják, hogy napjainkban egyre többen választják a kreatív ügynökségek kínálta lehetőségeket, hiszen az átgondolt stratégiának és a profizmusnak köszönhetően a céges image a kívánt irányba mozdítható, ez pedig nélkülözhetetlen az eredményes piaci jelenlét megvalósításához.

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólást csak egy név megadásával lehet beküldeni.

A hozzászólás mező ne maradjon üresen.