Logótervezés 5 lépésben

A cég arculatának kialakításakor fontos szerep jut a logó megtervezésének. Mivel ez minden piaci megjelenéskor jól látható lesz, ezért korántsem mindegy, hogy milyen képet festünk ezzel a cégről. A megfelelő logó előremozdíthatja a márkát a siker útján és arra pillantva azonnal felismerhetővé válik a cég és az általa kínáltak. Ennek megfelelően a logó megtervezése egy összetett feladat, mely során a cégről, a célcsoportról, az aktuális trendekről, sőt, akár a versenytársakról is minden információt össze kell gyűjteni. Mindezeknek a megrendelő igényeivel történő összevetése során egy csapat dolgozik azon, hogy biztosítható legyen az objektív és kreatív szemlélet.

A logó utalhat a cég tevékenységi körére, de akár megragadhat egy olyan hangulatot, érzésvilágot is, amelyet a megrendelő szeretne saját magáról közvetíteni a piac irányába. Ebben egyébként nem csak az embléma játszik szerepet, hanem a használt betűtípus és persze a színek is

A logó tervezés ár tekintetében rendszerint attól is függ, mennyi munkájuk van a szakembereknek az ideális logó megtalálásával, hányszor és hogyan kell átdolgozniuk a koncepciókat, vagy mennyire speciális igényeknek kell, hogy megfeleljen a majdani logó. A logótervezés folyamatában a marketing és grafikus ismeretek kiemelt jelentőséggel bírnak. A legjobb, ha egy csapat munkálkodik azon, hogy minden tekintetben a kívánt végeredmény szülessen, ebben pedig a felsorolt szakmaiság nélkülözhetetlen.

A cég tevékenységének megismerése

A logótervezés folyamata a megrendelő és a szakmai csapat közötti egyeztető megbeszéléssel indul. Nem csak a várható teendők, vagy a logó tervezés ár meghatározása képezik ennek gerincét, hanem természetesen a cég által elvárt igények megfogalmazása is. A megrendelő megismerése során a cég profilja, piaci törekvései és a már elért eredmények kerülnek fókuszba. Nem ritka, hogy a korábban használt logónál egy jobban kifejezőbbet szeretnének a megrendelők. Az egyeztetés során arról is információkat gyűjtenek a szakemberek, hogy milyen érzelmek kiváltását szeretné elérni a cég a logó használatával, mit kíván sugallni azzal mind megjelenését, üzenetét, mind szín-és formavilágát illetően. Mindezen információk végeredményeként születik meg a brief, mely tartalmasan adja át a lényeget, hogy a kreatív csapat ezek ismeretében vághasson neki a munkának. A következő linken egy konkrét példán keresztül ismertetjük is, hogy szerintünk milyen egy jó brief. https://bolkodesign.hu/a-jo-brief/

Fókuszban a célcsoport sajátosságai

A cég megismerésén túl kiemelt jelentőséggel bír a megszólítandó célcsoport. A marketing terv felállításakor minden vállalkozás számára lényeges, hogy megállapítsa, kiket kíván megcélozni termékeivel, szolgáltatásaival. Az érdeklődési kör, a korosztály, vagy akár a végzettség is döntő lehet, ugyanis ezek mind befolyásolják azt, hogy a már meglévő és potenciális vásárlók mit várnak el egy terméktől. Fontos azonban, hogy nem csak a vásárlókat, hanem a versenytársakat is meg kell vizsgálni. Inspirációt gyűjthetünk ilyen módon, de akár arról is megbizonyosodhatunk, hogy melyik az az irány, amely felé nem szeretnénk mozdulni a logótervezés során.

A szakemberek elsősorban igyekeznek egy olyan vezérfonalat találni, felépíteni egy storyt, mely mentén elindulhatnak. Természetesen már a kezdetekkor is egyeztetés történik az ügyféllel, és ha a felvázolt gondolatmenet elnyeri tetszését, akkor elkezdet dolgozni a csapat a logóterven.

Kezdeti logótervek

Az előzetes egyeztetések és a piacvizsgálat után következnek az első logótervek. Ezek a kezdeti megoldások még nagy valószínűséggel változnak a későbbiekben, de már kikövezhetik az utat a végeredmény irányába. A logó tervezés ár sokszor annak függvényeként is alakul, hogy mennyire összetett feladatról van szó. Sokszor nem látni előre, hogy hány körben kell majd a logót alakítani. A tapasztalatok azt mutatják, hogy amennyiben már van egy bemutatott, és a megrendelő által elfogadott irány, akkor általában két kör elég szokott lenni a végleges logó megvalósításáig.

Az alakítás szakasza

A kezdeti logóterveknek a megrendelővel történő egyeztetése nélkülözhetetlen a véleménynyilvánítás érdekében. Amennyiben megfelelő az irányvonal, akkor a szakemberek tovább dolgoznak a tervekkel, finomítják azokat a legapróbb részletekig, színeket definiálnak és rendelnek hozzá, ezzel a kezdetekkor megfogalmazott célokat leginkább elérve

A logó véglegesítése

A megálmodott logó az egyeztetett változtatások után elkészül. Ezt a szükséges formátumokban a megrendelő rendelkezésére bocsátják a szakemberek, s a jövőben azt egyéni igények szerint felhasználhatja. A színek definiálása mellett (Pantone, CMYK és RGB színek), a logó pólóra nyomtatható, hímezhető, gravírozható vektoros és grafikai szoftverrel szerkeszthető formában is (PDF, EPS, AI) megérkezik a megrendelőhöz. A weboldalon történő felhasználást a JPG és a PNG formátumok segítik elő. Legyen szó arculattervezésről vagy az online kommunikációról, a logó mindenhol helyet fog kapni, ezért korántsem mindegy, hogy mennyiben felel meg a céges elvárásoknak.

A letisztult vonalvezetés mellett sokan érdeklődnek a modern, feltűnő, az átlagostól eltérő megoldások iránt. A színek kiválasztása szintén kritikus pont lehet, ugyanis a színekről alapvetően tudni, hogy érzelmeket lehet segítségükkel kiváltani. A meleg színek például vidámságot, kiegyensúlyozottságot közvetítenek, és gyakran esik rájuk a választás étvágygerjesztés céljából is. Ellenben a hideg színekkel inkább a komolyság és az elegancia fémjelezhetőek.

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólást csak egy név megadásával lehet beküldeni.

A hozzászólás mező ne maradjon üresen.