Termékfotózás? Stylist!

Feltűnt számunkra, hogy sok esetben az ügyfelek, pusztán a spórolás és a keretek szigorú betartása végett hajlamosak elhagyni a termékfotózások fő alapkövét, a stylist bevonását. Ez egy nagy hiba, hiszen ő készíti el azt az alap kompozíciót, amit érdemes a fotózás által a célközönség elé tárni.

Ez különösen akkor jelenthet problémát, hogy ha a képek kifejezetten a termékek értékesítése miatt készülnek el. Hiszen ki más tudná megfelelőbben előkészíteni a termékeket és a kellékeket, ha nem egy szakember?

Honnan tudhatod, hogy stylistra van szükséged? Ezt nagyon egyszerű lesz eldönteni, hiszen, ha csak nem egy egyszerű fehér hátteres szimpla termékfotóra van szükséged, amin a kérdéses terméken kívül nincs más, akkor mindenképpen igénybe kell venned ezt a szolgáltatást.

Most megmutatjuk, hogy miért jó, ha stylisttal dolgozol.

Egy stylist rendelkezik olyan ízlésvilággal és hozzáértéssel, amivel vonzóvá tudja tenni a meghatározott célközönség számára az értékesítendő terméket. Ismeri a trendeket és azokat a szakmai csalafintaságokat, amikre az emberek felfigyelnek, ha meglátnak egy fotót.

Nem is volna értelme ilyen információkkal dobálózni, ha nem tudnánk, hogy pontosan miről is beszélünk. Kreatív ügynökségként rengeteg ügyféllel találkozunk, mindegyiküknek más és más az igénye, de egy mindegyikükben közös, 100%-os eredményt akarnak a befektetett pénzért cserébe. Ez kizárólag akkor érhető el, ha a munkafolyamat az elejétől a végéig fel van építve, aminek az alapja egy stylist szakértelme.

Egy ilyen projekt során, a következő lépésekre számíthatunk, ha előzetesen fel szeretnénk készülni arra. Miután ismert minden termék, egyeztetés során a stylist meghatározza, hogy melyikhez milyen koncepciót javasol, ezzel együtt pedig azt is, hogy milyen kiegészítők szükségesek hozzájuk. Ezeket ő, miután az ügyfél jóváhagyta a javaslatait, beszerzi, és előre összeállítja a koncepciókat, hogy a fotózáson már rutinosan tudja újra elkészíteni. Ha ezzel elkészült a helyszínen, akkor a fotós beállítja a fényeket, az élességeket és a szögeket, és addig dolgozik a beállításokon, amíg meg nem találja a legtökéletesebbet.

Nézzük meg, miért is van szükség stylistra termékfotózásnál?

Eladhatóvá teszi a terméket

Nyilvánvaló elvárás egy ilyen projekt kapcsán, hogy a vásárló megkívánja azt a terméket, ami a fotón szerepel, legyen az akár egy péksütemény vagy egy kozmetikai termék. Akkor működik jól a marketing, ha megragadja a vásárlók tekintetét, ha a kép tud hatni az érzésekre.

Ez egy péksütemény esetében legyen gusztusos, tükrözze a fotó az ízvilágot. Egy mediterrán kenyér esetében ne csak egy élelmiszert lássak a fotón, mert csupán ennyi nem ragad meg. Lássak a fotón egy darabot egy provance-i vidékből, levendulával, oliva és kapribogyóval, hogy a kenyér egy szeletének megkóstolásával Olaszországban érezhessem magam. Ebben az esetben azért veszem meg a terméket, mert a hangulatfotó ilyen mértékig hatott rám.

Gördülékennyé teszi a munkafolyamatot

Rengeteg időt venne igénybe, ha a fotós állna neki előkészíteni a területet a képek elkészítésére. Emellett is van dolga elég, hiszen minden kompozícióhoz külön be kell állítania a fényképezőgépet, a fényeket és az élességeket, hogy a lehető legjobbat hozza ki a termékekből. Ebben az esetben egy ilyen projekt elkészítése akár háromszor több időbe is telhet, mint alap esetben, egy stylist-al közreműködve, és mint tudjuk, az idő pénz. Tehát így már nem csak szakmailag, de anyagilag is megéri bevonni egy szakembert a munkába.

Ennél a pontnál az ügyfelek is nagyon lelkesek szoktak lenni, miszerint ők, vagy a termékek készítői is meg tudják oldani ezt a feladatot. Természetesen az ügyfelek elengedhetetlenek ebben a folyamatban, hiszen a stylist az ő termékjellemzése alapján tud pontos kompozíciót készíteni. A legfontosabb ezen folyamatok alatt, hogy az ügyfél folyamatosan megerősítse, hogy valóban jó irányba haladunk-e, ezt akarja-e viszont látni a képeken. Hiszen, ha számukra nem megfelelő, akkor valójában nincs is értelme a munkánknak. Nyugodt szívvel mondhatom, hogy minden mást bízzunk a profikra.

Profizmust sugallsz a cégedről

Ne feledd, hogy egy ilyen minőségű anyag nagyban határozhatja meg a megítélésedet a piacon. Tekintettel arra, hogy a közösségi média világát éljük, mondhatjuk, hogy amit nem találsz meg a face-n, vagy az insta-n az már gyakorlatilag nem is létezik. Ha a konkurenciával szemben ilyen fotókat tudhatsz magadénak, ő viszont még el sem tűnődött a termékfotózás gondolatán, akkor tuti, hogy te leszel a befutó vele szemben.

Emellett rengeteg lehetőséged van még ezeknek a fotóknak a megjelenítésére, hiszen terveztethetsz velük offline kiadványt, online katalógust vagy használhatod őket a webáruházadban. Így mindenhol egységes képet látnak az ügyfeleid, ezzel pedig határozottan pozitív képet festesz magadról.

Ügyfél által küldött koncepció terv.

A koncepció után megvalósult fotó és flyer stand látvány.

Ha kíváncsi vagy még a további részletekre ebben a témában, mindenképp ajánlom neked következő cikkünket, amiben bemutatom egy termékfotózás hatékony folyamatát.

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólást csak egy név megadásával lehet beküldeni.

A hozzászólás mező ne maradjon üresen.