Plakátkampány

A megbízás: plakátkampány arculatváltás

A LUKOIL régi ügyfelünk, évek óta készítjük a kút-shopok kommunikációját. Időről-időre szükség van a vizuális kommunikáció frissítésére, a grafikai megjelenés megújítására, mely újra felhívja a figyelmet a megszokott választékra. A feladat az volt, hogy serkentsük impulzusvásárlásra a tankolni megálló autósokat, hogy ezzel növekedjen a kutak másodlagos bevétele.

Régi választék + új arculat = Ez most valami más!

Ebben a cikkben a plakátkampány 2016-os arculatváltását mutatjuk be.

Dilemmák: kreatív koncepció pro és kontra

Igen, legyen letisztult, de figyelemfelhívó is egyben. Legyen egységes a háttér, egyszerűbben felfogható az üzenet. Legyen hangsúlyos a termék, kínálja magát!

Termékmegnevezés vagy szlogen?
Vékony vagy vastag betű?
Fekete vagy fehér?

Csak egy pillanatunk van, hogy megragadjuk a vevő figyelmét…

A shopok környezete és maga a belső tér is sok esetben zsúfolt, vizuálisan fárasztó lehet. Ügyfelünk szakítani akart a plakátok eddigi tarka arculatával, és egységes világos háttéret szeretett volna, mely elkülönül a színes háttérzajtól, s melyen a fő hangsúly a termékre esik. Bár az adott hirdetési felületeken (többnyire A4 és A5 méret) mi vitattuk a szlogenek fontosságát, ők szerették az általunk írt szlogeneket, egyelőre ragaszkodtak hozzájuk.

 

A régi tarka plakátok

 

A letisztultabb hátterű plakátok tervei

 

Még valami – termékfotózás

A vásárlók számon kérik, hogy a hamburger, amit kapnak, nem úgy néz ki, mint a reklámfotón. Jogos.
Mutassuk meg nekik a valódi hamburgert. De azért nézzen ki jól 🙂

Ránk bízták, hogy hozzuk ki a legtöbbet az általuk forgalmazott termékből. A termékfotózást házon belül intéztük, nekik már nem először.

 

Nos, ilyen a valódi Lukoil hamburger

És a végleges plakát

 

Kivitelezés, gyártás

A plakátok a Bolko Group saját nyomdai részlegénél készültek. A grafikus részleg ellenőrzése után a plakátokat időben eljuttattuk az egyes töltőállomásokra.

 

 

Update 2018

Azóta már ez a design is életideje végére ért. Mi már hónapok óta vizsgáltuk a koncepcióváltás lehetőségeit, elemeztük a jelenlegi és egy jövőbeli marketingkommunikáció pszichológiai vonatkozásait, kerestük a vizualitás hatékonyabb útjait. A hirdetések esetében a grafika nem öncél, nem önmagában kell jónak lennie, hanem illeszkednie kell egy adott kontextusba, mégpedig nem csak grafikailag, hanem pszichológiailag is, szolgálnia kell a marketingüzenet célba juttatását. Ezek figyelembevételével alakítottuk ki az új megjelenést, mely 2018 júliusától jelenik meg a töltőállomásokon. Ennek történetét egy későbbi cikkben mutatjuk be.

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólást csak egy név megadásával lehet beküldeni.

A hozzászólás mező ne maradjon üresen.