1. Stratégia nélkül nincs irány
Sokan napi szinten „tűzoltó” módszerekkel oldják meg marketingfeladataikat, ahelyett hogy hosszú távú stratégiában gondolkodnának. Ennek eredményeképp kampányok születnek ugyan, de ezek gyakran nincsenek összhangban sem egymással, sem a cég céljaival. A következetesség hiánya pedig gyenge eredményekhez és elaprózódó márkaélményhez vezethet.
2. Márkaépítés következetesség nélkül
Egy sikeres márkát az különböztet meg a versenytársaitól, hogy egységes, felismerhető és hiteles. Ha a vizuális megjelenés, a hangnem vagy akár a kommunikációs stílus kampányról kampányra változik, a márka nem fog megragadni a célközönség fejében – és ezzel értékes üzleti lehetőségek veszhetnek el.
3. Improvizáció helyett struktúra
Ha minden kreatív ötlet utolsó pillanatos kapkodás eredménye, az előbb-utóbb kifulladáshoz vezet. A rendezetlen folyamatok, a hiányzó projektmenedzsment és az automatizáció nélkül működő csapatok nemcsak időt és pénzt veszítenek, hanem az eredmények is elmaradnak. A szervezetlen működés hosszú távon jelentős hátrányt jelent.
Marketingstratégia nélkül a kampányok csak szétszórt ötletek maradnak.
4. Mérhetőség nélkül nincs fejlődés
Hiába öntünk pénzt a marketingbe, ha nem tudjuk pontosan, mi működik – és mi nem. A megfelelő mérési keretek, KPI-ok és konverziós célok hiányában lehetetlen pontosan megállapítani a kampányok megtérülését. Az adatvezérelt szemlélet ma már nem luxus, hanem alapfeltétel.
5. Hol vagyunk a versenytársakhoz képest?
Egyre nehezebb kitűnni a piacon, ha nem tudjuk egyértelműen kommunikálni, miben vagyunk mások, jobbak vagy különlegesebbek. Az általános, személytelen üzenetekkel nem lehet valódi kapcsolatot kialakítani a célközönséggel. Egy éles, karakteres pozícionálás viszont kulcsfontosságú lehet a márkaépítésben.